Вівторок, 22.05.2018, 10:49
ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ №5

Головна | Наші гуртки | Мій профіль | Вихід
Головна » Наші гуртки » Соціально-реабілітаційний напрям » Гурток "Лідерство - запорука успіху"

ШЕВЧЕНКО ВЧОРА, СЬОГОДНІ І ЗАВЖДИ
27.03.2018, 09:25

Цікаво, пізнавально і патріотично. Неформально, змістовно і креативно. Із таким настроєм дня у переповненій аудиторії відбувся відкритий урок гуртка «Медіакультура» у Харківській 136-й школі на тему «Шевченко: вчора, сьогодні, завтра». Це був один із відкритих уроків творчої декади педагогів Центру дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міської ради.
Така тема заняття обрана зовсім не випадково. Це не тільки сучасний погляд на творчість Тараса Шевченка очима учасників гуртка як майбутніх журналістів з нагоди Дня народження Кобзаря. Адже усі присутні в ігровому прес-клубі змогли не лише уважно слухати, думати і спостерігати, але й взяти участь у відкритому обговоренні. «Фішка» заняття не в переказування раніше вивченого матеріалу в межах шкільної програми, а в тому, щоб знайти нове і не досліджене в житті і творчості Шевченка.
Призи за участь, активність і креативність
Кожен із гуртківців під час заняття зміг активно і творчо проявити себе. Діти озвучували відомі вірші і сучасні загадки на тему творчості Кобзаря. А ще ділилися своїми враженнями від власних досліджень його життя і творчості. За редакторським сценічним задумом педагога, у форматі ігрового прес-клубу активну участь взяли не лише самі гуртківці, які ретельно готувалися до відкритого уроку як сценічного виступу перед публікою. Кожен із запрошених та присутніх на цьому дійстві (це діти різного віку, педагоги і батьки) за правилом піднятої руки зміг виступити у дебатах та отримати пізнавальний приз. Це всеукраїнські видання: газета на правові теми «Юридическая консультация» та журнал «Справи сімейні». 
Кожен сценарій ― це творчий орієнтир. При цьому сучасне життя може додати свої корективи. І тому медіагуртківці поступово налаштовуються до вміння імпровізувати. Це не лише стосується різножанрової творчості, коли деякі учні (як 3-класниця Софія Кочура) виступають водночас у ролі співведучих та демонструють власні музичні імпровізації на флейті. 
Вчимося висловлювати публічно власну думку
Обмежений ефірний час не дає можливості продемонструвати усе, що вміє кожен із учасників. Тому за принципом «доступного мікрофона» маємо показати головне і найцікавіше. А хто хоче дізнатися, побачити й почути більше, має таку можливість. Зробити це під час інших занять. Це стосується і гуртківців, і гостей заходу.
Важливо те, що сьогодні діти з «Медіакультури» не бояться відкрито висловлювати власну думку, ділитися власними враженнями. Нова генерація творчої молоді налаштована до подальших пошуків того, що залишається так би мовити «поза кадром». Живе у душі і свідомості кожного, хто досліджує творчість Шевченка з позиції загальнолюдських цінностей сучасної людини. 
Свобода слова замість цензури
Не все ще однозначно сприймається у творчості Тараса Григоровича як дітьми, так і дорослими нашими земляками. «Думи мої, думи…» То й добре, що кожен рядок творчості Шевченка спонукає нас до подальших роздумів. Варто подякувати усім небайдужим, особливо дорослим. За схвальні відгуки і критичні зауваження, за високу оцінку професійних успіхів дітей на чолі з їхнім наставником, за креативні репліки під час жвавого обговорення побаченого й почутого. А тим, хто не звик до нестандартних виступів дітей, варто потроху налаштовуватися до сучасності. Невже забули про те, що сучасна українська школа має навчити молодь мислити? Варто для початку попрацювати із власними стереотипами. Зрозуміти їх, щоб потім якось змінити себе. Бо не може бути помилок, правильних чи неправильних відповідей. Водночас можуть бути представлені для широкого загалу різні точки зору.
Сьогодні вже нікого із літераторів та педагогів, представників громадянського суспільства не здивуєш негласною цензурою в освіті. Мізерними зарплатами та проявами психологічного тиску на прогресивно мислячих учнів і педагогів, які на загальному фоні виглядають не як усі. В шевченковій творчості таке теж було. Поетам і журналістам в усі часи намагалися «рота затикати», слова не давати. Тому сьогодні нова творча генерація замислюється над художньо-публіцистичною та правовою практичною ознакою медійного і літературного середовища. Варто не забувати і про Конституцію України, і про норми міжнародного права в сучасній «сім’ї вольній новій», по-європейські налаштованій. Бо громадянське суспільство, про яке мріяв наш Кобзар, поступово перетворюється на самодостатню систему демократичної України. Це, по суті, створює демократичні цінності сучасної високоосвіченої людини нашої рідної країни. В якій і Шевченка, і його нащадків, і талановитих учнів і цікавих педагогів (серед яких є чимало авторів «Медіакультури» із дипломами) будуть цінувати.
А поки що не шукаймо пророків у власній країні, не варто вірити в ілюзії десь там на чужині… Ось так, одна година швидко без перерви промайнула. Увага публіки медійників не обминула.
Насамкінець хотілося би подякувати за увагу, небайдужість і активну участь в нашому шевченківському прес-клубі учасникам «Медіакультури»: Івану Суру, Софії Кочурі, Катерині Псарьовій, Ростиславу Туркову, Тетяні Непочатовій та іншим, їхнім батькам та вчителям, класним керівникам. А також методисту ЦДЮТ № 5 Вікторії Герасименко, нашим колегам з хореографічного гуртка та їх молодому наставнику Ірині Тарасенко, адміністрації школи, усім небайдужим до творчості Тараса Шевченка, яка живе в усі часи. Вчора, сьогодні, завтра і завжди!
(Докладніше: читайте повну версію статті на блозі http://tvorcist-pozitiv-leonid-gapeev.blogspot.com)
Леонід ГАПЄЄВ, 
керівник гуртка «Медіакультура» ЦДЮТ № 5 Харківської міськради, член Національної спілки журналістів України

  

Додав: cdutln |
Переглядів: 13 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайта
Форма входу
Логін:
Пароль:
Інформація
Пошук
Поділитись
Корисні посилання
Міністерство Інститут Педпреса Офіційний Управління Міська Ла Міська Портал Академії