Середа, 14.11.2018, 08:59
ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ №5

Головна | | Мій профіль | Вихід
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Головна » 2018 » Травень » 2 » ІСТОРІЯ «ІНТЕГРАЦІЇ»
08:59
ІСТОРІЯ «ІНТЕГРАЦІЇ»

ІСТОРІЯ «ІНТЕГРАЦІЇ»:

ОБМІН ДОСВІДОМ

ДОРОСЛИХ І ДІТЕЙ

 

Після цікаво проведеної 13-ї Молодіжної Академії в Києві в рамках програми «Інтеграція через діалог» напередодні фінальної літньої Молодіжної Академії організатори заходу від Всеукраїнської Асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба» підготували для дорослих і молодих учасників (учнів та педагогів) практичне завдання онлайн-курсу під назвою «Історія моєї “Інтеграції…”.

Ідея в тому, щоб у період між проведенням цих заходів учасники змогли поділитися власним досвідом, ідеями та пропозиціями на перспективу.

Пропонуємо вашій увазі уривки з есе учасників заходу: 7-класниці з гуртка «Медіакультура» ЦДЮТ № 5 Харківської міськради Катерини Псарьової та педагога, керівника гуртка Леоніда Гапєєва. Автори діляться власним досвідом та роздумами на актуальні теми, що цікаві з точки зору модернізації змісту і якості сучасної освіти.

Професія журналіста та викладача основ медійної грамотності передбачає одну просту і водночас дуже важливу річ: постійно отримувати і обробляти різну інформацію. Таким чином, отримую розсилку від ресурсного центру «Гурт». Там було опубліковано оголошення про (анти)конкурс «(Не)дитячий погляд на війну». Зацікавила незвична назва. Добре попрацювали автори над заголовком. Коли почав аналізувати, то проект зацікавив своїм нестандартним підходом. І близько 7 моїх учнів спробували себе в якості авторів есе на тему миру проти війни.

 

Інтеграція та діалог починаються із спілкування

Яким цільовим категоріям дітей особисто присвятив основну увагу під час своєї роботи? У чому була причина?

По-перше, усі діти мають однакові права за Конституцією та законами України, нормами міжнародного права. Тому у своїй роботі намагаюся не «сортувати» дітей за категоріями. Але завжди помічаєш певні особливості. Діти із багатодітних сімей або тих, де є хоча б дві дитини, більш налаштовані до активного процесу пізнання світу та творчості.

Я викладаю основи журналістської та літературної творчості у позашкільній освіті. Особливо мені цікаво було почути думки і орієнтири педагогів так би мовити «основної» школи. Адже ми, представники системи позашкілля, маємо дещо інші ціннісні орієнтири. Якщо наші колеги мають відпрацювати основну програму, дати основний «вантаж знань», виставити оцінки і заліки, то у нас, педагогів позашкільної освіти є інша місія. Налаштувати дитину творчо і критично мислити! Зверніть увагу. Не навчити, а налаштувати. Бо сучасний підхід до змісту і якості освіти має створювати певні алгоритми дій. Не можна просто навчити, а є можливість зацікавити і заохотити. І тоді дитина буде сама вчитися, а педагог як досвідчений професіонал в цьому допомагатиме. Можна не писати величезних текстів на зразок рефератів, а розповісти про свої думки і переконання лаконічно. І тоді небайдужий читач зверне на це увагу.

Стосовно дітей. Особисто не поділяю їх на категорії, а підмічаю особливо зацікавлених, здібних, активних і мотивованих. З точки зору журналістської професії є ті потенційні лідерські якості, які варто розвивати. Дослідивши певні підходи серед присутніх моїх колег, викладачів історії і правознавства, вкотре замислився про моїх майбутніх журналістів. Які цінності сучасної людини варті суспільної уваги? Які способи пошуку і захисту цих загальнолюдських цінностей маємо розвивати у собі та серед потенційних читачів? Завдяки участі в «Інтеграції через діалог» не лише особисто як педагог почав додатково «формувати» зміст власного викладання, але й моя активна учениця Катя Псарьова вже на першому цікавому виховному заході, присвяченому творчості Т.Г. Шевченка, досить цікаво, креативно і сучасно спробувала показати зміст цієї теми під час відкритих дебатів. І її перше питання стосувалося саме цінностей людини! Це дуже вдалий приклад журналістської професійної майстерності, мотивації до самовдосконалення. І діти, і дорослі мислять і відчувають алгоритми інтеграції у власній свідомості, що зазнає певних позитивних змін. Відбувається діалог із читачем та слухачем. Бо ми є великою родиною сучасної України. Своя рідна родина і мала Батьківщина гармонійно контактують із кожним, хто є за духом і поведінкою членом громадянського суспільства. І це відчувалося на 2-денних тренінгах, що стали прикладом взаєморозуміння і вміння слухати, вдалим втіленням інтеграції у соціумі, що починається із елементарного людського спілкування.

(Додатково про враження від участі в «Інтеграції» очима молоді читайте статтю 7-класниці Катерини Псарьової, учасниці «Медіакультури» ЦДЮТ № 5 Харкова: «На 13-й Молодежной Академии, или возраст не мешает діалогу», опубліковану на блозі «Молодые литераторы. Заметки Леонида Гапеева» http://tvorcist-pozitiv-leonid-gapeev.blogspot.com).

Школа і позашкільна освіта:

спільні цінності замість відмінностей

 

Кожен із нас, педагогів, належить до певної професійної групи. Більшість педагогів «Молодіжної Академії» є викладачами історії та правознавства так би мовити «офіційної» шкільної освіти. Особисто не відчув якогось інакшого ставлення до себе. Оскільки представляю систему позашкільної освіти. Дуже позитивно те, що ми, педагоги різних професійних груп, знайшли шляхи порозуміння, тобто ті спільні цінності, що нас об’єднують. І не просто на словах, а на конкретних прикладах педагогічної діяльності.

Усі підтримали виступ автора цього есе. Адже йдеться про розвиток особистості кожного учня. Як шкільної, так і позашкільної освіти. Замість так званої «конкурсоманії» шукаємо шляхи порозуміння і кооперації в освіті. (докладніше читайте статтю автора «ПРО ЦІННОСТІ ЛЮДИНИ СКРІЗЬ ПРИЗМУ ЧАСУ», розділ «Варто змінити стратегію освіти: від конкуренції до кооперації ?!», опубліковану на блозі «Молодые литераторы. Заметки Леонида Гапеева» http://tvorcist-pozitiv-leonid-gapeev.blogspot.com). Маємо шукати проекти, які цікаві, змістовні, практично корисні й сучасні. Головне те, щоби вони сприяли і налаштовували дітей та дорослих до розвитку особистості, діалогу і спільних дій. Саме «Інтеграція через діалог» є яскравим тому позитивним прикладом.

(Про враження і набутий досвід учасниці «Інтеграції», 7-класниці та активного учасника занять гуртка «Медіакультура» Каті Псарьової читайте в наступному сюжеті — її авторському есе. Досвід «Інтеграції»: люди різні, інтереси ― спільні.)

Леонід ГАПЄЄВ,

керівник гуртка «Медіакультура» ЦДЮТ № 5 Харківської міської ради

 

Переглядів: 50 | Додав: cdutln | Рейтинг: 5.0/1

Меню сайта
Форма входу
Логін:
Пароль:
Інформація
Пошук
Поділитись
Корисні посилання
Міністерство Інститут Педпреса Офіційний Управління Міська Ла Міська Портал Академії